Från Levis till rockiga vinetiketter.

Det är inte bara innehållet som räknas för Charles Smith. De allt annat än traditionella etiketterna på Charles Smiths viner är designade av danskan Rikke Korff, tidigare designchef för jeansvarumärket Levi Strauss.

Boom Boom! och Jeans

Det är inte bara innehållet som räknas för Charles Smith. De allt annat än traditionella etiketterna på Charles Smiths viner är designade av danskan Rikke Korff, tidigare designchef för jeansvarumärket Levi Strauss.

Rikke Korff

Ricke växte upp i Danmark med den enkla, funktionella danska estetiken som förebild. Under slutet av sin designutbildning blev hon head hunted och började sin karriär hos Levi Strauss & Co. Där hjälpte hon till att förnya jeansföretaget som då, i slutet av 1990-talet, hade det lite kämpigt. Efter 10 år som Design Director lämnade hon Levis för att starta eget.

Rikke och Charles Smith har varit vänner i över 17 år och därför var det naturligt att hon fick frågan om hon ville hjälpa till att skapa de visuella delarna i vinföretaget: allt från planering och inredning av vineriet till logotyp och etiketter.

Viner från Charles Smith

- Min designstil har djupa rötter i funktionalitet, tidlöshet och enkelhet. Jag har mixat det med rockens råa energi och tydlighet för att skapa framtida ikoner och kultvarumärken.

Läs mer om Charles Smiths spännande bakgrund som manager och turnéledare till olika rockband>>